Klumme afBettina Post

Socialrådgiver og klummeskribent

Jeg fatter ikke, hvorfor disse bomstærke, dygtige beachvolley-atleter flasher deres bare kroppe.

Bettina Post: Jeg skal da love for, at beachvolleykvinderne fortsat praktiserer ’bar røv’. Hvor det dog ærgrer mig

Lyt til artiklen

Denne sommer er med rette blevet kaldt en sportssommer, fordi der som perler på en snor er afviklet både EM i fodbold, Tour de France, Wimbledon og OL. Sikke en fest det har været for alle os, som er til den slags, og jeg har uden tvivl slået min personlige rekord i sofasidning med flere længder ved at følge med i så meget som muligt.

Ud over at heppe på mine landsmænd overalt, hvor de har kæmpet for nationens ære, har jeg af gammel kærlighed også fulgt med i OL i beachvolley, hvor Danmark desværre ikke er repræsenteret. Jeg har selv spillet volleyball i en halv menneskealder, indtil mine slidte knæ sendte mig ud på tilskuerrækkerne, men nyder stadig i fulde drag at betragte dette vidunderlige og elegante boldspil. På nær lige én torn i øjet, som slår mig med både undren og ærgrelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her