Klumme afDitte Giese

Journalist

Der er dømt klapjagt på snorkerne i vor søvnforstyrrede tidsalder. Men før I bliver skilt, så husk, at næsten alle snorker tiltagende gennem livet. En snorker er bare et menneske, der sover dejligt.

Ditte Giese: Jeg tror, vi kunne klare meget søvnløshed i de faste parforhold ved at bolle lidt mere inden sengetid

Lyt til artiklen

Jeg snorker. Ikke sådan amok eller sygeligt, men nok til, at folk, der sover dårligt, bemærker det. Derfor advarer jeg på forhånd nye mennesker, som jeg skal sove sammen med, og tilbyder ørepropper inden puttetid. Nogle gange vækker min snorken endda mig selv, andre gange, ret ofte faktisk, ligger jeg selv vågen, fordi min kæreste eller mit barn snorker derudad. Dette natlige lydspil foregår dog ret udramatisk. Faktisk glæder det mig, når folk, jeg elsker, får sig en god nats søvn. Et godt sovehjerte er ubetaleligt.

Helt så harmonisk forløber nætterne ikke ude i de trætte parforhold i min vennekreds. Her smider kvinderne deres snorkende mænd ind på sofaen. Det er deres ret. Sengen tilkommer naturligvis husets søvnsensitive frue. Nogle omdanner arbejdsværelset til ’gæsteværelse’, hvor den faste gæst er en snorkende beboer. Ud af dobbeltsengen, ind på briksen og snorke for dig selv!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her