Klumme afTine Kirkensgaard Hansen

Journalist

På få år er der sket en massiv glidebane i det offentlige rum. De fleste synes at have ret til at se videoer og have opkald på højtaler. Er det nødvendigt at indføre regler, som man har i Frankrig, spørger Tine Kirkensgaard Hansen i denne Signatur.

Jeg frydede mig, da en mand fik bøde på 150 euro for at tale i telefon med højttaler

Lyt til artiklen

I løbet af de 15 minutter, det varer at køre med regionaltoget fra Københavns Hovedbanegård til lufthavnen, begav jeg mig ud på en mission.

Selv om jeg skulle med et ukristeligt tidligt fly, var der okay mange passagerer i toget. Mens de fleste sad og stirrede ned i deres iPhones eller ud i vintermørket med poser under øjnene, kunne jeg pludselig høre en pixeleret lyd af ... skud? Jeg rejste mig for at finde ud af, hvor denne lyd kom fra – jeg vidste, at der måtte sidde et menneske med lyd på sin telefon.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her