Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Klumme afLaura Jonasdottir

Journalist og digital tilrettelægger

Vi trænger kollektivt til at minde hinanden om, at det ikke er en menneskeret at have en ejerbolig i København – eller blive rig på mursten.

Hvorfor føles det ikke længere godt nok at have en andelsbolig i København?

Lyt til artiklen

Forleden mødte jeg min tidligere roomie. For 10 år siden boede vi sammen til henholdsvis leje og fremleje i en tredje persons lejlighed. Dengang talte vi i døråbningen til hver vores værelse om dating, vores manglende evne til at få fikset ting, der var i stykker, og om at få foden indenfor i mediebranchen. Nu stod vi med barnesæder på cyklen og fastansættelser, og så spurgte hun, om vi også tænkte på, hvordan vi skulle komme ind på ejerboligmarkedet i København.

Og ja. Hvem gør ikke det? Ejerboligmarkedet er blevet smalltalk. Og FOMO’en er ikke ubegrundet. Jeg vil da også gerne have del i de kæmpe skattefrie gevinster, hvor folk tjener mere end deres årsløn på deres 80 kvadratmeter på Nørrebro.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her