Klumme afLaura Jonasdottir

Journalist og digital tilrettelægger

Vi trænger kollektivt til at minde hinanden om, at det ikke er en menneskeret at have en ejerbolig i København – eller blive rig på mursten.

Hvorfor føles det ikke længere godt nok at have en andelsbolig i København?

Lyt til artiklen

Forleden mødte jeg min tidligere roomie. For 10 år siden boede vi sammen til henholdsvis leje og fremleje i en tredje persons lejlighed. Dengang talte vi i døråbningen til hver vores værelse om dating, vores manglende evne til at få fikset ting, der var i stykker, og om at få foden indenfor i mediebranchen. Nu stod vi med barnesæder på cyklen og fastansættelser, og så spurgte hun, om vi også tænkte på, hvordan vi skulle komme ind på ejerboligmarkedet i København.

Og ja. Hvem gør ikke det? Ejerboligmarkedet er blevet smalltalk. Og FOMO’en er ikke ubegrundet. Jeg vil da også gerne have del i de kæmpe skattefrie gevinster, hvor folk tjener mere end deres årsløn på deres 80 kvadratmeter på Nørrebro.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her