0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Signatur: Jeg er med til at ødelægge København

Hovedstaden er blevet multikulturel – med alle de følgesygdomme, som ukontrolleret indvandring medfører.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Foto: Per Marquard Otzen/per.marquard.otzen@pol.dk
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En folketælling gennemført af Danmarks Statistik for Berlingske slog forleden fast, at hver fjerde københavner er indvandrer eller efterkommer af indvandrere fra både vestlige og ikke-vestlige lande. I Københavns Kommune bor cirka 450.000 borgere med dansk oprindelse og næsten 144.000 med indvandrerbaggrund, herunder snesevis af voldsomt norske medicinstuderende.

Denne statistiske oplysning kommer overhovedet ikke bag på mig, for jeg er en del af denne lille, men hastigt voksende gruppe af tilkomne med anden etnisk herkomst end brokvarter og tebirkes. Jeg kommer vestfra, fra den østlige del af Jylland, og jeg forstår godt bekymringen hos den i Silkeborg fødte kulturborgmester Carl Christian Ebbesen (DF) for, at udviklingen er uholdbar for København.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få Politiken leveret alle julehelligdagene

Få Politiken leveret hver søndag i en måned + alle julehelligdagene. Du får 8 aviser for 99 kr.