Klumme afAnne Lise Marstrand-Jørgensen

Forfatter

Anne Lise Marstrand-Jørgensen om #MeToo: Når vi hellere vil tale om, at ikke alle mænd forulemper, end vi vil tage kvinder alvorligt, er det en del problemet

Lyt til artiklen

Blottere, gramsere, lumre bemærkninger, grove tilråb, tildeling af point for fuckability, at blive inviteret på intim middag (og sex) af en gymnasievenindes far, at blive tilbudt penge for sex af fremmede, at få upassende kommentarer om attraktivitet hos lægen, at blive jagtet rundt af drenge og senere mænd trods afvisning, at blive forfulgt, omringet, spærret inde, presset, skubbet til, stalket i månedsvis eller modtage trusler om seksuelle overgreb fra anonyme internetkrigere.

For mit vedkommende begyndte det, da jeg var elleve år gammel og lignede det barn, jeg var. Det begyndte, fordi jeg var en pige i en verden, der giver mænd følelsen af at have ret til at dominere kvinder. Og fordi den samme verden leverer en konstant strøm af undskyldninger for og bortforklaringer af mænds adfærd over for kvinder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her