Der var en periode på et års tid, hvor jeg modtog virkelig mange billeder af fremmede mænds kønsorganer. Det man på internetsprog kalder dick pics. Det var i en periode, hvor jeg skrev en del om dating og singleliv, men faktisk kender jeg ikke en eneste kvindelig debattør, der ikke har modtaget disse billeder i deres mail og Messenger, uanset hvad de skriver om.
Egentlig synes jeg helt grundlæggende, nede i mit allermest frisindede kulturradikale jeg, at der er noget nærmest rørende over, at så mange mænd er så stolte af deres penis, at de gerne vil sende den på et billede til en helt fremmed kvinde. Der ligger en næsten barnlig uskyld i at sige: »Se, er den ikke fiiiin?«.
Det er dog altid lidt mærkeligt at være modtageren af sådan en anmassende diller. Hvad skal man med den, kan man sige? Jeg forestiller mig, at afsenderen tænker: Nu vil hun bare ha’ mig. Ingen kan sige nej til sådan en krabat.
Men sandheden er nok nærmere, at de fleste kvinder reagerer ret negativt på uopfordret nøgenhed i indbakken, og at der uhyre sjældent kommer nogen videre interaktion ud af anstrengelserne.
Mit modtræk ved disse afklædte henvendelser var at samle billederne i en mappe på telefonen med henblik på at lave en slags kunstudstilling ud af dem. Jeg viste også flere af dem til nogle veninder, måske var det en slags feminint selvforsvar. Det hjælper at grine.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Deltag i debatten nu
Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar