0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Privat-Helle og Privat-Lars har forskellige spilleregler

Det er paradoksalt, så forskelligt mandlige og kvindelige politikere behandles.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Arkivfoto.

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg elsker det årlige Folkemøde i Allinge. Bare slentre rundt i solen og dumpe ind til debatter og hilse på en masse af avisens søde læsere og kollegaer fra andre medier. Men en ting slog mig i år: Politikersladderen.

Jeg var så heldig at opleve Helle Thorning-Schmidt blive interviewet på en scene og fortælle om sin tid som landets første kvindelige statsminister.

Det var dybt interessant at høre hende fortælle om alle de vidtgående parametre, hun som kvinde i toppolitik blev bedømt på, ud over sagens kerne, nemlig politikken.

Jeg husker stadig en forside på Alt for Damerne med Thorning, hvor der stod: »Jeg har aldrig misset et forældremøde«.

Det var gennem statsministerårene utrolig vigtigt, at Thorning ikke fremstod for kold og karriereagtig og dermed fik stemplet ravnemor. Der gik massevis af rygter om hendes forkerte ægteskab og forsømte børn, og den mest vedvarende kritik var: Vi kan ikke mærke hende.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter