Klumme afSøren-Mikael Hansen

Europakorrespondent

Politiken udpeger hver dag, hvem der har haft en god dag – og hvem der har haft en dårlig dag.

En god dag for Christian Eriksen og en dårlig dag for Amin Jensens naboer

Lyt til artiklen

En god dag for ...

Christian Eriksen. Nutidens største danske fodboldstjerne har en særdeles veludviklet evne til at holde begge ben på jorden, mens ’resten af verden’ diskuterer, om han skal spille for Tottenham, Real Madrid eller en helt tredje klub efter sommerferien. »Kan I slet ikke kende mig«, sagde Christian Eriksen ifølge fyens.dk, da han helt diskret mødte op på barndomsklubbens anlæg i Middelfart og var med til sommerafslutningen for MG & BK United, der er den fynske klubs handikapafdeling. Landsholdets topscorer var til stede i tre timer og havde sin 1-årige søn, Alfred, med. Drengen måtte indimellem efterlades i armene på træner Pia Becker – eksempelvis mens Christian Eriksen optrådte som dommer.

»Jeg vidste godt, at han ville komme, men det havde jeg ikke sagt til nogen, selv om de havde spurgt. For de ved godt, at når vi er på Cruyff Court, så er muligheden til stede. Det er ikke så tit, vi træner der«, fortæller træneren. Cruyff Court er navnet på den bane, Christian Eriksen forærede til klubben, da han i sin tid blev kåret til årets spiller i Ajax Amsterdam.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her