Klumme afChristian Jensen

Ansvarshavende chefredaktør

Hvis vi vil bevare og udvikle et land i balance, skal vi bevare og udvikle provinsens institutioner og medier, der udgør den sociale infrastruktur i de mindre byer.

Chefredaktøren: Hvis vi ikke griber ind nu, gør vi DF’s provinspopulisme til nødvendighedens politik

Lyt til artiklenLæst op
03:45

Havde der ikke været et gymnasium i Grindsted, var jeg aldrig blevet familiens anden student. Havde der ikke været en lokalavis i Grindsted, var jeg aldrig blevet familiens første journalist.

Jeg kan sige det med sikkerhed, for jeg ikke er vokset op i en hjem med tunge bogreoler eller tradition for mellem- eller længerevarende uddannelser. For mig var gymnasiets fysiske tilstedeværelse og avisens reelle tilgængelig afgørende for den uddannelsesmæssige og sociale mobilitet, vi besynger som en kerne i vores smukke velfærdsstat.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her