0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Chefredaktøren: Hvis vi ikke griber ind nu, gør vi DF’s provinspopulisme til nødvendighedens politik

Hvis vi vil bevare og udvikle et land i balance, skal vi bevare og udvikle provinsens institutioner og medier, der udgør den sociale infrastruktur i de mindre byer.

»I øjeblikket diskuterer vi, om DR’s tv-serie ’Fred til lands’ (billedet, red.) indpakker provinslivet i en stereotyp 1980’er-anakronisme. Om få år kan diskussionen handle om, hvorvidt der overhovedet er et liv at placere fordommene i«, skriver Christian Jensen i denne uges klumme. Foto: DR

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Havde der ikke været et gymnasium i Grindsted, var jeg aldrig blevet familiens anden student. Havde der ikke været en lokalavis i Grindsted, var jeg aldrig blevet familiens første journalist.

Jeg kan sige det med sikkerhed, for jeg ikke er vokset op i en hjem med tunge bogreoler eller tradition for mellem- eller længerevarende uddannelser. For mig var gymnasiets fysiske tilstedeværelse og avisens reelle tilgængelig afgørende for den uddannelsesmæssige og sociale mobilitet, vi besynger som en kerne i vores smukke velfærdsstat.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter