Klumme af

Mette FuglJournalist og forfatter

Mette Fugljournalist og forfatter

Det kan sgu blive nødvendigt at hive op i støttestrømpen, hvis folk tror, det er et stort fremskridt at tale om seniormedborgere frem for om ældrebyrde.

Mette Fugl: »Det er ikke kun de midaldrende, der bliver trynet. Der er andre slags. Min slags«

Lyt til artiklen

Jeg er ikke rigtig sur; kun lidt fortørnet. Det er nemlig i princippet pænt af denne avis, at den for nylig på lederpladsen engagerede sig i aldersdiskriminationen på arbejdsmarkedet. Det kedelige er så, at de velmenende ord står halvhjertede, fordi de blev illustreret med et fotografi af en ældre og stakkels mand, der savler i suppen og ligner en med sorte negle. I kunne også have fundet en kvinde i tresserne med flade sutter, fiks korthårsfrisure, blomstret og klimavenlig stofpose samt en dynejakke, der strammer. Yep, jeg kan skam også generalisere. Og hvem fanden gider ansætte den slags?​

Seniorer får flere fyresedler

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her