0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Mads Zacho: Den letteste kamp at mande sig op til

Mænd på tværs af politiske holdninger mangler i debatten om forholdene på landets fødegange.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel (arkiv)/POLITIKEN
Tegning: Philip Ytournel (arkiv)/POLITIKEN
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er trænet i rebozoteknik. Andre kan selv servicere deres bil, lave professionel espressokaffe derhjemme eller dyrke rododendroner. Ikke mig. Jeg har til gengæld modtaget undervisning i, hvordan man vikler dette mexicanskinspirerede tørklæde, en rebozo, rundt om en fødende kvinde og med sving og rystebevægelser lindrer smerte og assisterer med at bringe et spædbarn til verden.

Indrømmet: Jeg har aldrig brugt min teoretiske viden om stofbåret fødselssmertekontrol i virkeligheden, selv om jeg frem mod min datters fødsel havde vildtvoksende forestillinger om at træde energisk ind på en fødestue og med både vilde tørklædesvingninger og pulserende mikrorystelser dupere jordemødre og fødselslæger i en sådan grad, at jeg ville gå derfra med både min førstefødte og et guldindrammet diplom for en særlig bemærkelsesværdig indsats.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter