Klumme afSilja Thøgersen

Journalist

Alt taler for et værdiskifte. Giv så sygeplejerskerne den løn, de fortjener.

Silja Thøgersen: Tiden er inde til for alvor at ændre vores syn på omsorgsarbejde

Lyt til artiklen

Jeg har faktisk aldrig rigtig været indlagt. En enkelt nat med et brækket ben som barn. Men jeg når næppe livet igennem med samme indlæggelsesscore. Selv hvis jeg vitterlig aldrig ender i en hospitalsseng, er ét sikkert i livet: Jeg får brug for pleje fra tid til anden. Og når det bliver min tur, kunne jeg rigtig godt tænke mig, at der var en dygtig og udsovet sygeplejerske til at tage imod mig. Faktisk også til at tage imod dig. Og min familie. Mine venner.

Pleje og omsorg er helt uvurderligt, for at et samfund kan fungere. For at borgere kan leve og yde, som de skal. Et faktum, som nogle måske kan ignorere i de kapitler af livet, hvor de ikke har brug for det. Men desværre står den løn, vi giver landets plejearbejde, ikke mål med, hvor ganske åbenlyst vigtigt arbejdet er.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her