Klumme afTarek Hussein

Jurist og klummeskribent

I alt fra fodbold til formel 1 er elitesport gennemsyret af saudiske klubejere med blod på hænderne og russiske oligarker. Hvor længe kan vi som sportsfanatikere egentlig forsvare at følge med og tænde for fjernsynet?

Tarek Ziad Hussein: Vi fodboldfans venter på en frelse, der nok aldrig kommer

Lyt til artiklen

Jeg er tosset med fodbold. Så tosset, at jeg følger med i de fleste ligaer, lytter til podcasts om fodboldens udvikling og i ny og næ tager på stadioner rundtomkring i Europa. Jeg har en forkærlighed for engelsk fodbold og især hjerteklubben Arsenal fra London, som jeg har fulgt i tykt og tyndt (det seneste årti primært i tyndt).

Derfor har jeg også med tiltagende bekymring været vidne til den udvikling, som fodbolden og de fleste andre sportsgrene har undergået de seneste år. Ind er kommet russiske oligarker, arabiske prinser og totalitære stater, og ud er gået enhver antydning af moral, integritet og respekt for menneskerettigheder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her