Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Danmark og Sverige er de dominerende aktionærer i SAS. Er ledelsens benhårde profitkurs virkelig, hvad politikerne ønsker?

Mit hoved eksploderer! Mage til krisekommunikation! Og så får han mere end en million om måneden

Lyt til artiklen

Tirsdag aften tikkede der en mail fra SAS ind i min indboks. En mail fra selveste direktøren Anko van der Werff. Han skrev til mig i min egenskab af Eurobonus-medlem og ville sådan set bare lige forsikre mig om, at alt var vel med selskabet.

Mailen var kort, men krystalliserede på smukkeste vis alt, der er galt med SAS. For det første var den på engelsk. Jeg er med på, at den hollandske Anko van der Werff ikke taler dansk eller svensk, og at engelsk er koncernsproget. Men hvis man ønsker at være et skandinavisk delvist statsejet flyselskab, er det altså ret oplagt en god idé at kommunikere med kunderne i Skandinavien på deres lokale sprog.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her