Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Generation X beskyldes for at være ironiske, ikke rigtig mene noget og aldrig for alvor blive voksne og tage ansvar. Er det virkelig så galt?

Var min generation virkelig så skodagtig, som folk siger?

Lyt til artiklen

I den forgangne uge har klummen ’X-Mænd’ af Søren K. Villemoes i Weekendavisen taget runden i feedet på mine sociale medier og i snakken i min omgangskreds. Mange har følt sig ramt af Villemoes hudflettende angreb på generation X, dem, der er født fra midten af 60’erne til midten af 70’erne. Jeg er årgang 1970, så jeg kunne ikke være meget mere X’er.

Villemoes’ klumme er tydeligvis drevet af oprigtig indignation og er både munter og velskrevet. Det er svært ikke at føle sig i al fald lidt ramt – ganske som det var, da Politikens daværende kommentator Matthias Dressler-Bredsdorff i en tilsvarende veloplagt klumme sidste efterår gav min forkælede generation med krabasken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her