Klumme afPer Lykke

Debatredaktør og korrekturchef

Sundhedssystemets indretning synes ikke at tage højde for, at mennesker er forskellige.

Per Lykke: Min datters fødsel bekræftede de historier, som jeg hører om vores sundhedsvæsen

Lyt til artiklen

For et par måneder siden var min kæreste og jeg så heldige at blive forældre til (endnu) en overmåde smuk og velskabt datter. Alle kom godt igennem fødslen – selv faderen! – og der er sådan set ikke noget at klage over. Alligevel er der en ting ved forløbet på hospitalet, som jeg er blevet ved med at grunde på.

Da fødslen ikke var min kærestes første, forløb uden komplikationer, og der i øvrigt ikke var noget at udsætte på vores datter, blev vi sendt hjem efter fire timer. Eftersom hun kom til verden ved 22-tiden, endte vi således i vores egen seng kl. 4.30, og det kan man mene meget om. Umiddelbart virker det ikke voldsomt empatisk, men hvis fagfolk synes, det er en god løsning, når riget fattes penge, accepterer jeg det.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her