Klumme afPer Lykke

Debatredaktør og korrekturchef

Smartphonens fotoalbum er en guldgrube, men den begrænsede lagerplads volder problemer.

Per Lykke: Det vil være en lettelse, hvis min telefons fotoalbum ved en fejl bliver slettet

Lyt til artiklen

Hver eller hver anden dag, sådan føles det, får jeg en mail, hvor der i emnefeltet står: ’Du har ikke mere lagerplads i Fotos’. Det er Google, der sender den til mig, og der er ikke tale om spam. Jeg har vitterlig udnyttet al den lagerplads, de har stillet gratis til min rådighed.

Sagen er den, at jeg tager mange billeder. Ikke flere end så mange andre, men flere end nogensinde før. Dengang man brugte gammeldags film, var der ligesom nogle naturlige begrænsninger: Film kostede penge, der var kun 24 eller 36 billeder på en rulle, og man skulle en tur til fotohandleren for at få sine værker at se. I dag er smartphonen og dermed kameraet altid ved hånden, og man kan knipse lige så meget, som man lyster.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her