Klumme afAmalie Kestler

Chefredaktør

Verden er mere sammenfiltret end nogensinde. Derfor er behovet for dialog og forståelse også større end nogensinde.

Amalie Kestler: Mine samboer forstod aldrig Danmark under karikaturkrisen. Det var mildt sagt op ad bakke

Lyt til artiklen

I 2005 og 2006 boede jeg i Montreal i Canada i et hus med 11 andre unge mennesker fra hele verden, som ligesom jeg selv havde fået et scholarship til at læse på McGill Universitet. Mine samboer, som jeg hver dag brugte al min tid sammen med det år, var fra hele verden: Uzbekistan, Pakistan, Canada, Sydafrika, Bhutan, Sri Lanka, Kina, Indonesien, Nepal og Iran. Jeg var den eneste europæer.

De blev mine venner for livet, og jeg har netop mødtes med to af dem i København, da de var på besøg i Danmark. Til juli mødes jeg med en anden, oprindeligt fra Kina, nu bosiddende i Florida. Hun skal på ferie og kommer igennem København.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her