Slutter i dag: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Klumme afTarek Ziad Hussein

Direktør, DFUNK, Dansk Flygtningehjælp Ungdom

Da jeg i 2012 gjorde mit indtog i den offentlige debat, havde jeg indtryk af, at der blev lyttet, holdninger blev brudt, og der var en oprigtig velvilje til at blive klogere på modstanderens argumenter. Det er alt sammen væk.

Tarek Hussein siger farvel til den offentlige debat

Lyt til artiklen

I denne måned tiltræder jeg som direktør for organisationen Dansk Flygtningehjælp Ungdom (DFUNK) og stopper som aktiv debattør efter mere end ti år i den offentlige debat, ikke mindst her i avisen. Det er en oplagt anledning til at tage temperaturen på den offentlige samtale og dele nogle afsluttende refleksioner.

I Danmark har vi en unik debatkultur. Der er ikke mange steder i verden, hvor en almindelig borger kan skrive et vredt debatindlæg om et givent problem for tre dage senere at læse et svar i selvsamme avis fra den relevante minister, politiker eller interesseorganisation.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her