Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Ja, der er kriser – Ukraine, Gaza, klima, Trump og meget andet. Men livet har aldrig været sundere, længere eller bedre for de fleste mennesker.

Marcus Rubin: Det er farligt, forkert og forkælet at insistere på verdens undergang

Lyt til artiklen

I sidste weekend var jeg ude at sejle en tur i Københavns Havn med nogle venner. Det var en perfekt dag, solrig og smuk, og byen flød med mennesker. Havnen myldrede med små både, folk i alle aldre lå og solede sig langs vandet, cyklede over de mange nye broer eller svømmede i havnen.

For en gammel københavner som mig, der flyttede til byen i slutningen af 80’erne, var det umuligt ikke at blive slået over, hvor meget federe, smukkere og rarere hovedstaden er blevet. Det kræver en viljesakt at genkalde sig den nedslidte by, der mødte mig dengang. En beskidt og ludfattig by, hvor alt andet end Indre By var blottet for anden underholdning end brune værtshuse, og hvor vi jokede med, at man nok blev opløst af kemikalier, hvis man faldt i havnen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her