Klumme afChristian Jensen

Ansvarshavende chefredaktør

Det er udtryk for en sund debatkultur, at vi diskuterer – og løbende genforhandler – rammerne for den offentlige samtale, skriver chefredaktør Christian Jensen i denne klumme.

Chefredaktøren: Forargelsen vælter ned, når de besætter pladser og kaprer mikrofoner. Men måske skulle vi lytte

Lyt til artiklen

Grundslovsdag fik jeg nye naboer. Fra mit vindue kunne jeg se dem flytte ind i telte nede på Rådhuspladsen. Med plastikbånd afspærrede de nye beboere det areal, de nu har valgt at besætte. De har indrettet sig med campingkøkken, og de har hængt deres navneskilte op i form af bannere og protestskilte, der kræver, at den danske stat øjeblikkeligt indfører en våbenembargo mod Israel.

»Boykot Elbit Systems – boykot Israel«, lyder et af budskaberne til de forbipasserende, der bevæger sig i den magtens trekant, som demonstranterne har opløftet til symbol og placeret sig i midten af: Industriens magt med Dansk Industris glasbygning, den demokratiske magt med Rådhuset og mediemagten med JP/Politikens Hus.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her