New Nordic og Ny Nordisk

Inspiration. Bjørn Bredal anbefaler undervisningsminister Christine Antorini at tage et smut forbi Louisiana.
Inspiration. Bjørn Bredal anbefaler undervisningsminister Christine Antorini at tage et smut forbi Louisiana.
Lyt til artiklen

Nu var jeg lige for anden gang på Louisiana og se arkitekturudstillingen New Nordic. Glæder mig allerede til tredje gang. Til gengæld har jeg prøvet at sætte mig ind i, hvad projektet ny nordisk skole går ud på. Det kan ikke lykkes for mig, og det gør mig ked af det.

Men jeg tror, at ny nordisk kunne lære noget af New Nordic, og jeg vil foreslå skoleprojektets folk med børne- og undervisningsminister Christine Antorini i spidsen at holde deres næste møde på Louisiana. Seriøst. Når man tager til Louisiana for at se noget om arkitektur, der hedder New Nordic, så forventer man noget nyt, noget nordisk og noget, der binder det nordiske og det globale sammen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her