0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jeg er blevet drillet utallige gange med, at jeg gik på en musiksproglig linje i gymnasiet

Vi skulle ugentligt aflevere koralharmonisering og barokbas – ved I, hvad det er, I matematikgenier?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Anne-Marie Steen Petersen

Mette Højbjerg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Mette Højbjerg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Utallige er de gange, jeg er blevet drillet med, at min studentereksamen var en gang lal, fordi den linje, jeg valgte tilbage midt i 1980’erne, bare var for dem, der ville dovne den igennem gymnasietiden.

De aner ikke, hvad de taler om, drillepindene. Jeg gik i det såkaldte grengymnasium på musiksproglig linje, og nej, det var langtfra bare en opøvning i Sanne Salomonsen-hits. Det var avanceret behandling af musik. Det var ugentlig aflevering af koralharmonisering og barokbas – ved I, hvad det er, I matematikgenier? – og analyser af Beethovens symfonier. Alle elever kunne spille et instrument eller synge på højt niveau. Som de, der har forsøgt sig med at lære at spille på et instrument, ved, er det hårdt arbejde.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage