0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Karen Dich: S står i vejen for en rød ligestillingspolitik

Det ville klæde Danmarks første feministiske statsminister at arbejde mere aktivt for ligestilling.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Folkver (arkiv)
Foto: Per Folkver (arkiv)

barsel. Øremærket barsel til mænd er et logisk tiltag, mener Karen Dich.

Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Karen Dich
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Helle Thorning er feminist. Jeg har selv hørt hende sige det, da vi for tre måneder siden var til fest sammen i Vega – sammen med nogle hundrede andre feminister m/k for øvrigt. »Jeg var feminist, før jeg var socialdemokrat«, sådan faldt ordene fra scenen fra statsministeren iført høje hæle og stramme læderbukser. Det kan man altså godt være stolt over; at have en kvindelig statsminister, der er feminist.

Og Helle er meget velkommen i klubben. Vi kan nemlig altid bruge flere feminister. Og vi har plads til alle. Feministerne er nemlig ikke et parti med et nedskrevet partiprogram og en ledelse, der banker løse kanoner på plads. Man behøver hverken være modstander af prostitution eller fortaler for kvoter, bare man mener, at alle mennesker, uanset køn og seksualitet, skal have lige rettigheder og muligheder.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu