En helt almindelig, ualmindeligt kedelig film

Lyt til artiklen

Skulle De have misset gårsdagens kontroversielle epos om Statsministeren er Statsradiofonien nu leveringsdygtig i en netversion. En lille advarsel: Den er så kedelig, man skal dryppe øjne undervejs. Med mindre man er typen, der elsker et godt kitchen sink drama: Skal der hvidløg i frikadellerne eller ej? Oven i købet var filmen teknisk ringe. Dårlige, uskarpe billeder med en knasende og skramlende lydside. Jeg kan ikke hidse mig op over, at DR2 viser en hygge-nygge doku med førstefamilien. Det er bare sådan en hjemmebanefordel som den siddende statsminister har, og ikke meget anderledes end Reimer Bos silkebløde interviewportræt af Poul Nyrup kort før valget 2001. Men jeg håber virkelig, at der sker lidt mere til hverdag hos Løkke-familien. Tag ikke blot mit ord for filmens tørre tomgang: Politikens Henrik Palle kedede sig så det klodser. Elisabeth Svane på avisen.dk stikker familien en virtuel tudekiks. Og Michael Jeppesens nye blogprojekt 'Den Fri' siger.... Ja, det må De hellere selv læse. Men hvem ved - måske er det klogt af statsministeren, at antyde at han er ligeså kedelig som os andre? I hvert fald får Robert Di Niro næppe filmen at se til sommer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her