Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Finn Frandsen (arkiv)
Foto: Finn Frandsen (arkiv)

Hvis elbiler skal blive et attraktivt alternativ til diesel og benzin, kræver det både, at der ikke lægges registreringsafgift på batteriet, og at det bliver lettere at køre og oplade sin elbil.

Bo Lidegaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Bo Lidegaard: »Lad 2018 blive året, hvor Danmark melder sig ind i kampen og begynder at sætte strøm til bilerne«

Den gode nyhed er, at politik virker. Vi kan faktisk bestemme selv. Den dårlige er, at Danmark har valgt at hægte sig af den internationale udvikling for elbiler.

Bo Lidegaard
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I Norge var flere end hver tredje solgt bil i 2017 en elbil. Det skyldes ikke, at nordmændene er umanerlig rige, men at Norge politisk har fremmet salget af elbiler, så landet nu er det førende i verden, hvad angår indfasning af alle former for elbiler – store og små, plug-in og hybrid. Norges satsning på elbiler har ikke kun at gøre med lysten til at være grønt foregangsland, men også at Norge har rigelig billig vedvarende strøm fra vandkraft, ganske som Danmark har det fra vindkraft. Det gør det logisk at satse på elbiler, selv om Norges geografi er mindre egnet end Danmarks, hvor afstandene er mindre og klimaet mildere.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden