Lucy Kellaway: Gode chefer har ikke brug for at klamre sig til mus-samtaler

Snart bliver vi alle fri for årlige MUS-samtaler, jubler Lucy Kellaway, som ikke mener, at gode chefer har brug for evalueringssystemer. Illustration: Anne-Marie Petersen.
Snart bliver vi alle fri for årlige MUS-samtaler, jubler Lucy Kellaway, som ikke mener, at gode chefer har brug for evalueringssystemer. Illustration: Anne-Marie Petersen.
Lyt til artiklen

I sidste uge havde jeg en af de mest uventet opløftende oplevelser, jeg længe har haft. Jeg trængte til at blive muntret lidt op, da jeg netop havde set en dokumentarfilm, hvor den strålende, bulimiske Amy Winehouse drikker sig ihjel – men jeg havde ikke ventet, at jeg ville finde trøst i et videoklip, hvor direktøren for Accenture fortæller om firmaets nyeste tiltag.

Et enkelt minut tog det Pierre Nanterme at udbrede det glade budskab: Han ville lade alle sine 330.000 ansatte slippe for at blive trukket rundt i manegen ved de årlige mus-samtaler. »Vi er ikke sikre på, at der er kommet så meget ud af at bruge så meget tid på performance management «, siger han til Washington Post. »En gang om året fortæller jeg dig, hvad jeg mener om dig. Det er temmelig meningsløst. Folk vil have svar på spørgsmålet: Gør jeg det godt nok? Ingen har lyst til at vente et helt år på at få sådan en tilbagemelding«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her