Ensomhed er et fælles problem

Ensomhed. Ikke alle er så heldige at have en at dele alderdommen med. Det danske plejesystem burde arbejde mere målrettet for at forebygge ensomhed blandt ældre, skriver tarek Omar.
Ensomhed. Ikke alle er så heldige at have en at dele alderdommen med. Det danske plejesystem burde arbejde mere målrettet for at forebygge ensomhed blandt ældre, skriver tarek Omar.
Lyt til artiklen

Som studerende skrev jeg mange af mine historier fra Vollsmose. Flere af mine medstuderende gik ofte i en stor bue uden om 'Mosen' på grund af områdets misvisende rygte som krigszone. Selv etablerede journalister var utrygge ved at tage derud, og det er de stadig .

En eftermiddag cyklede jeg derud for at lave en historie om bydelens ’oprindelige’ beboere. Jeg mødte en ældre dame i centret, der inviterede mig hjem til en kop kaffe.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her