0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Studerende: Min generation er ramt af ensomhedsepidemi

Hvad er der i vejen med at gå ud og drikke en kop kaffe i sit eget selskab?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Mette Dreyer

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Min generation er ramt af en tragisk dobbelthed. Vi er individualister – men kun i hinandens selskab. Vi elsker at vise vores unikke evner og egenskaber frem, men vi frygter at vise os alene. ’Generation mig’ er plaget af en ensomhedsepidemi, og for at kurere den må vi gøre op med tabuet om at være alene.

Lad mig give et eksempel. En tirsdag aften sidste vinter gjorde jeg noget, man ellers ikke normalt gør blandt nutidens unge. Jeg forvildede mig ud i det offentlige rum, alene. Anledningen var et foredrag i Politikens Hus, og lokalet var fuldt af mennesker, der ligesom jeg selv var kommet for at lære, lytte og lade sig underholde.

Men til forskel fra alle de øvrige deltagere, som havde medbragt en ven, kæreste eller studiekammerat, havde jeg kun medbragt mit eget selskab. Og det skulle jeg få at mærke.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts