Leger lige børn bedst?

Lyt til artiklen

Jeg tænker tit over, om det er lykkedes mig at være blevet et helt og afrundet menneske, når jeg i min barndom aldrig direkte mødte den diversitet, der eksisterer i landet. Er jeg egentlig selv blevet socialt integreret i det virkelige samfund? I den beskyttede opvækst ligger der også latent et socialt og samfundsmæssigt svigt.

Jeg er vokset op i Hørsholm, som er en af de kommuner i Danmark med det højeste indkomstgrundlag. Husene er velholdte, gaderne er rene, og her møder man det pæne borgerskab. Min skole hed Rungsted Private Realskole og har længe ligget i top tre på ranglisten over skoler i Danmark. Over hovedindgangen er ordene "Libertate et Virtute" printet ind i cementen. Senere blev Rungsted Gymnasium min hjemmebane, hvor de fleste af mine medstuderende også var høje og blonde og flotte - fuldstændig ligesom de havde set ud på privatskolen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her