Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Leger lige børn bedst?

Lyt til artiklen

Jeg tænker tit over, om det er lykkedes mig at være blevet et helt og afrundet menneske, når jeg i min barndom aldrig direkte mødte den diversitet, der eksisterer i landet. Er jeg egentlig selv blevet socialt integreret i det virkelige samfund? I den beskyttede opvækst ligger der også latent et socialt og samfundsmæssigt svigt.

Jeg er vokset op i Hørsholm, som er en af de kommuner i Danmark med det højeste indkomstgrundlag. Husene er velholdte, gaderne er rene, og her møder man det pæne borgerskab. Min skole hed Rungsted Private Realskole og har længe ligget i top tre på ranglisten over skoler i Danmark. Over hovedindgangen er ordene "Libertate et Virtute" printet ind i cementen. Senere blev Rungsted Gymnasium min hjemmebane, hvor de fleste af mine medstuderende også var høje og blonde og flotte - fuldstændig ligesom de havde set ud på privatskolen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her