Underklassen har nosser

Lyt til artiklen

Gud, hvor er jeg dog træt af folk, der taler om underklassen, som var de skidt og skrammel. Underklassen har nosser, som rige hellerupbørn aldrig får æren af at besidde.

Fredag nat. Rust på Nørrebro. Folk er godt på vej til fuldskabens time, og man mærker også aggressiviteten komme anstigende hos mange unge. Men stemningen er god - lige indtil to unge piger vælger at starte verbal slåskamp midt på Guldbergsgade. Den ene pige har afbleget langt hår og har sin Gucci-taske med de velkendte g´er dinglende om skulderen imens hendes perleøreringe skinner i måneskinnet. Jeg vælger at kalde hende overklassepigen fra Hellerup. Den anden pige har lidt mere kant. En skovmandsskjorte sidder løst om hendes torso og hendes praktiske støvler har oplevet lidt af hvert. Hende navngiver vi underklassepigen fra Nørrebro. Begge piger kender jeg godt, og kommer fra to meget forskellige kvarterer. Efter et par minutters smuglytten får jeg fat i, at de skændes om hvem der stod forrest i køen. Sikke et drama. Du er også bare en underklasse-bitch?, kommer det pludselig fra overklassepigen. Hvad der så skete kommer senere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her