JEG ER UNDERKLASSEN

Lyt til artiklen

Underklassen er et begreb, som i stigende grad bliver diskuteret - ikke kun i medierne men også hos debattørerne, forfatterne og politikerne, da det er er en samfundsklasse, der er voksende. Hvem er underklassen? Ja, de bliver omtalt som værende alkoholikere, misbrugere, uden for arbejdsmarkedet og bor et sted, hvor der er mange som dem selv. Men i takt med, at underklassen vokser må vi ikke glemme, at der er kommet en ny dimension til underklassen - nemlig flygtninge og indvandrere.

Jeg kommer fra Bagsværd, som ligger på grænsen til Nordsjælland. Oprindeligt kommer jeg fra Bagsværds mest berygtet område, - Værebroparken, som tilhører denne nye dimension. Værebroparken er et område, der har været og er fortsat præget af kriminalitet, bandeoprør, alkoholikere, misbrugere og beboere, som ikke er en del af arbejdsmarkedet. Området er på mange måder, hvad jeg vil betegne som underklassen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
Fylder engelske ord for meget i dansk?

Christian synes, at »det ville være über fedt, hvis TV2 lod ’news’ hedde ’Nyheder’«. Jörg skriver, at sprog »ikke kan styres«, mens Jens Oluf mener, at mange mennesker og især de unge »dybest set er ligeglade«. Hvad mener du?

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her