Bekendelse: Ja, jeg har gået til psykolog

Lyt til artiklen

Hermed springer jeg ud af skabet: Ja, jeg har gået til psykolog og ja, det har hjulpet mig til en afklaring omkring mig selv, min opvækst, min familie og min fremtid, som jeg for alt i verden ikke ville have undværet. For halvandet år siden måtte jeg – efter en lang, hård kamp med mig selv, forspildte relationer, tårer og frustrationer - acceptere, at de problemer, som jeg gik og tumlede med, ikke var nogen, jeg kunne håndtere alene. Efter gode samtaler med dem, der stod mig nærmest, besluttede jeg at søge hjælp hos en psykolog. Det var ikke let at acceptere, for på en måde var det først dér, jeg rigtig blev syg.

Mange danskere vælger at opsøge psykologer, terapeuter eller gennemgår medicinsk behandling for psykiske problemer. Ventelisterne til den offentligt støttede psykologbehandling vokser, og i 2012 havde ca. 1/12 af den danske befolkning købt antidepressiv medicin. Så selvom vi er det lykkeligste folk i verden, er det tilsyneladende ganske normalt, at det gør ondt i livet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her