Går du til noget?

Lyt til artiklen

Som barn gik jeg til noget. Alle mulige forskellige sportsgrene blev prøvet af. I nogle perioder var det fodbold eller atletik. I andre, karate eller ridning, og som regel var der 3-4 forskellige aktiviteter at gå til hver uge. Vi gik alle sammen til noget. Jeppe, Jesper, Ida og Steen. Sammen med hinanden eller nogle andre. Fast. Hver torsdag eller hver tirsdag. I weekenden til kampe, stævner og på træningslejre, som oftest fragtet af tålmodige forældre, der (halvt) i spøg fremdrog mulighederne for en ny karriere i taxabranchen.

Men ihærdigheden førte noget med sig. Ikke bare opstod der holdånd og fællesskaber, vi blev også gode! Nabobyerne fik bank på fodboldbanen, og vi gik videre til de jyske mesterskaber. Nogle af os blev udtaget til "deltagelse i Struktureret Talent Udvikling", og jeg præsterede selv engang at vinde et dansk mesterskab i landevejsløb (og ja, jeg husker det som om, der var flere deltagere..). Summa summarum - det var fedt at gå til noget!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her