Min generation er karriereorienteret. Vi er politisk orienteret. Vi er globaliseret. Vi er teknologiseret. Derudover er min generation egocenteret. Vi er overfladiske. Vi er møgforkælede. Vi er nyttemaksimerende. For os handler det om os, os, og atter os. Ak ja, vi er en generation, som er på farten. Vi er i live men vi lever ikke. Vi har for travlt med alt det, der sker omkring os, os, os. Vi skal like og kommentere på facebook, poste et billede på instagram og opdatere twitter fordi vi skal jo være med, være på, være til, være velinformerede, velforberedte og velvidende. Det hele bunder i, at vi er generationen, som kan alt.
Vi kan alt fordi omstændighederne tillader det. Vi skal ikke bare have gode karakterer, vi skal have topkarakterer. Vi skal ikke bare gå på et eftertragtet studie, vi skal gå på THE studie. Vi skal ikke bare have et arbejde, vi skal have et relevant studiejob, det vil jo pynte på CV'et og desuden vil det åbne op for flere karrieremæssige muligheder. Det er, hvad jeg er vidne til, - dag ind og dag ud.