Jobkapløbet får studerende til at nedprioritere studierne

Lyt til artiklen

Selvom jeg er indskrevet på et fuldtidsstudium, føler jeg mig sjældent som fuldtidsstuderende. Og det handler altså ikke kun om, at jeg blot har fire gange 45 minutters undervisning om ugen - i cirka halvdelen af årets uger. Det er primært, fordi jeg ikke selv prioriterer at fordybe mig i bøgerne, men i stedet prøver at forbedre min position i forhold til de andre studerende i jobkapløbet.

På en helt almindelig uge bruger jeg normalt 20 timer på mit studiejob som kommunikationsmedarbejder i en interesseorganisation, 5-10 timer går til en frivillig tjans som redaktør på et populærvidenskabeligt magasin, og, nå ja, så skal jeg huske at presse en cykeltur til universitetet ind i programmet et par gange om ugen, og en smule forberedelsestid må jeg også tænke ind i planlægningen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her