I sidste uge var jeg til middag med mine nærmeste veninder - troede jeg. Det viste sig i stedet, at jeg var til middag med mine nærmeste veninder OG resten af verden. Pigerne ankommer og "tjekker ind", så alle folk ved, at nu er vi piger samlet. Så uploader vi et billede af, at vi tilbereder maden, et billede hvor vi serverer maden, og et billede hvor vi spiser maden. Verden skal se farven på de drinks, vi drikker og verden skal se, hvilke sko vi har på. Verden har middag med mine veninder og jeg. Men mine veninder og jeg har også middag med verden. For vi har alle taget vores Iphones op af tasken og lagt den ved siden af os på bordet, så vi er helt sikre på ikke at gå glip af at se, hvordan naboen indtager hans frikedeller.
Det har den konsekvens, at ingen af os har hundrede procent fokus på hinanden, for der er konstant en telefonen der bibber, lyser og vibrerer. Det betyder, at det meste af vores samtale komme til at handle om mad, fester, tøj, drinks og hvad folk nu ellers poster på deres sociale apps.