ANMELDELSE: Manden er ikke kun en taber.

Lyt til artiklen

Jeg er ikke ene om det. Det slog mig da jeg læste fortællingen ?drømmen om mandighed? Jeg har også tænkt på, om min pik kunne blive større og jeg har tidligere også skrevet om det. Og diskuteret det med flere af mine mandlige venner. Det lyder primitivt, men det optager også den moderne mand. Maskulinitet og pik opfattes åbenbart, som værende uløseligt sammenhængende.

?Mikkels pik? som også er genoptrykt i denne bog. Det er fortællingen der kigger nærmere på en gruppe heteroseksuelle mænds fascination af deres ven Mikkels pik. Det er ikke bare sjovt, men lærerigt. Hvordan kan en gruppe mænd, der ikke er tiltrukket af hinanden, have en sådan fascination af deres vens pik? Hvorfor gør det ikke noget ved dette maskuline fællesskab? Og kunne der ikke være nogle homoseksuelle tendenser?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her