Lad mig dog tage mine piller i fred.

Lyt til artiklen

Hver morgen åbner jeg skabet og finder de filmovertrukne piller frem. Jeg fisker en ud og sluger den med lidt vand. Det gør jeg, fordi jeg lider af voldsomme humørsvigninger. Jeg tager dem ikke fordi, min læge har tvunget mig. Men fordi, jeg igennem en årrække har tikket om at prøve. Nu er det 2 år siden, jeg fik min første recept på antideprisivia. Lykkepiller i folkemunde og min hverdag er nu til at holde ud.

Derfor er jeg også frustreret når det er blevet en medietvend at piller kun er dårligt. DR3's program: Danmark på piller, ville have os til at stoppe med at tage dem. Her fik vi serveret skrækhistorier og hvert afsnit sluttede af med ordene: "Er du på piller og ønsker at stoppe, så husk du skal kontakte din læge" I udsendelsen kunne deres egen ekspert og læge, fortælle om den ikke tilstedeværende virkning og hvordan lægerne uden videre omtanke sender det mest af Danmarks befolkning af sted med en recept i hånden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her