En aften i Sustainia

Lyt til artiklen

Jeg havde en flot, mandepræget og lidt for overfladisk aften i Det Kongelige Teater, da jeg i går var til Mandag Morgens bæredygtige initiativ Sustainia's andet awardshow. De tre ting jeg kommer til at tage med mig fra aftenen er:

1. Olafur Eliasson

Som med rund hånd havde drysset knaldgule plastik sol-celle-sikker over alle sæderne. Først tænkte jeg "åh nej" fordi det både er for nemt og dobbeltmoralsk at bestikke os med dimser vi ikke har brug for. Det var først da han aktiverede hele publikumssalen i en fælles fysisk bevægelse med udgangspunkt i at demokratisere lys, at jeg forstod det. Han fik mig på imponerende vis til at føle mig inkluderet i hans fremtidsvision ved at lade kunst og bæredygtige principper smelte sammen til en bogstavlig talt hånd-grib-elig forståelse for nogle af verdens mest flyvske og fortærskede udfordringer. (se videoen her).

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her