Det er en udfordring at organisere udsatte. Det har jeg lært med mindst 600 frivillige, som har været med i Stemmer på Kanten. Kontanthjælpsmodtagere, lærere, studerende, socialrådgivere, psykisksyge, førtidspensionister, akademikere, gartnere, journalister, pensionister, misbrugere, hjemløse og jeg skal komme efter dig. En broget skare af ildsjæle med et brændende ønske om at give en stemme til dem, som ikke bliver hørt. De fleste med en kontakt til gruppen af socialt udsatte. Sammen var vi tilstede i 47 byer, afholdte mindst 300 arrangementer - hvoraf 100 var debatmøder.
Når jeg så siger, at det var en udfordring, så bunder det for det første i, at det er en kampagne ingen har prøvet før. Vi startede med ingenting. Derfor udarbejdes nu en rapport med erfaringer fra kampagnen, for vi må som samfund yde en permanent indsats for at få folk til stemmeurnerne også socialt udsatte. For det andet, at flere af de frivillige, som selv er udsatte, har ikke været organiseret før og fællesskabsfølelsen var ny. Nogen vidste ikke hvordan en computer fungerer, andre led af fx angst.