kronikhandicap arbejdsfil

I år døde kronikørens søn, Tomas, der var hjerneskadet. Gennem sine 58 år måtte han ifølge moren gennemleve den ene fejlanbringelse og fejlbehandling efter den anden.

Lone Hertz: Nu er min søn død, og systemet kan ikke svigte ham mere. Nu kan jeg tale frit om, hvor rasende jeg er

Lyt til artiklen

Længe håbede jeg, at magthaverne, og dermed befolkningen, ville vågne op og se, at en minoritetsgruppe i vores land, mennesker med handikap og deres pårørende stadig lever i afmagt, i umyndiggørelse, i nedgørelse.

Men med rystende klarhed kom det frem ved Folketingets åbning i statsministerens tale, at der absolut ikke er nogen grund til håb. For statsministeren afslørede med sin vanlige professionelle hjertevarme, hvem hendes udvalgte i 2025 var, nemlig: mennesker uden hjem eller job. Misbrugere. Mennesker med psykiske sygdomme. Kronikere med KOL og diabetes, ældreplejen, udsatte børn, mennesker uden fast læge, folkeskolen – og ikke mindst gymnasierne, hvor alle unge skal have lige fine huer, men præstere vidt forskellige adgangssnit.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her