Fordybelse. Kristina Stoltz blev, af uforklarlige grunde, bælgøjet og valgte at tage en tiltrængt pause fra de sociale medier.

Fordybelse. Kristina Stoltz blev, af uforklarlige grunde, bælgøjet og valgte at tage en tiltrængt pause fra de sociale medier.

Kroniken

En bælgøjet verden

For igen at få verden i sync måtte jeg undersøge, hvad det var, mine øjne så, der gjorde dem forvirrede.

Kroniken
FOR ABONNENTER

2. oktober 2012 vågnede jeg op med et dobbeltsyn eller for at være helt korrekt, så var tingene omkring mig syvdoblet.

Jeg talte antallet af rosafarvede vatkrukker på badeværelset. Normalt stod der kun én krukke. Nu stod der syv. Jeg blev selvfølgelig forskrækket, men satsede på, at det nok skulle gå over, at denne synsforstyrrelse sikkert skyldtes stress, og at jeg bare havde brug for at hvile mig lidt.

Dagene gik, og der blev ved med at stå syv vatkrukker på badeværelset. Jeg havde syv computere på mit skrivebord, syv identiske mænd, fjorten børn og et lurende vanvid i det, mit ene hoved, som jeg i desperation fik lyst til at stille fra mig.

Sådan blev det ved i flere dage. I en hel uge befandt jeg mig i en syvdoblet verden, indtil jeg en morgen vågnede op og for et kort øjeblik troede, at mit syn var blevet normalt igen.

Der hang ikke længere syv versioner af maleriet af den japanske dame i blomsterhaven over for min seng, men derimod kun et. Alligevel var noget galt.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce