Ansøgere. »Det lyder utroligt spændende at være lille hjælper for dig. Her har du mulighed for at få to i en - to helt fantastiske gamle nisser, der er med på den værste!«. Ordret citat fra ansøgning til Sarah Glerup

Ansøgere. »Det lyder utroligt spændende at være lille hjælper for dig. Her har du mulighed for at få to i en - to helt fantastiske gamle nisser, der er med på den værste!«. Ordret citat fra ansøgning til Sarah Glerup

Kroniken

Her er hjælperne, du ikke skal ansætte

90 hjælpere over årene har lært mig at spotte de bedste – og de værste!

Kroniken
FOR ABONNENTER

»Min fætter er mongol, så jeg ved en hel del om arbejdet«.

Sådan lød åbningsreplikken, engang jeg var ved at ansætte en ny handikaphjælper. Ansættelsessituationen er altid utraditionel, idet jeg og min krop på én gang udgør arbejdsområdet og chefen.

Mens kommunen betaler hjælpernes løn, står jeg for daglig ledelse og beslutter selv, hvem jeg vil ansætte – eller ikke ansætte.

Det sidste satte jeg særligt pris på denne dag, da den kvindelige ansøger henført fortalte videre om sin fætters specialskole: »Han går sammen med en masse andre handikappede. Jeg synes, de er så søde alle sammen ...«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Mest læste

• Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce