Erotiker. Kristina Stoltz er på sin forlæggers opfordring begyndt at skrive erotisk litteratur - til hendes egen overraskelse.
Foto: Anita Graversen

Erotiker. Kristina Stoltz er på sin forlæggers opfordring begyndt at skrive erotisk litteratur - til hendes egen overraskelse.

Kroniken

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

At skrive erotisk

Ligesom mænd tænder på tanken om at voldbolle, køber kvinder med glæde fantasien.

Kroniken
FOR ABONNENTER

Jeg havde lige udgivet romanen 'Æsel' om to afghanske teenagedrenge, der flygter fra Afghanistan til Nordeuropa, da min redaktør på forlaget Rosinante ringede og spurgte, om jeg ikke ville slå vejen forbi hans kontor på Købmagergade.

Bare til en kop kaffe og en lille sludder, som han sagde.

Jeg tænkte, at han nok savnede mit gode selskab, for der er altid noget vemodigt ved ophøret af møderne og de inspirerende samtaler mellem redaktør og forfatter, når en bog er udkommet. Man ved aldrig, hvornår man igen skal sidde over for hinanden og diskutere et nyt manuskript. Ofte går der flere år.

Jeg mødte op på forlaget med en chokoladekage nede fra bageren på hjørnet. Som altid drak vi begge vores kaffe sort, men noget var alligevel anderledes, for min redaktør lukkede døren ind til kontoret, inden vi tog plads i de grønne stole. »Skal vi tale hemmeligheder?« spurgte jeg med et grin og gik straks om bord i kagen. »Nej, det er ikke som sådan hemmeligt, men du bliver nok lidt overrasket«, sagde redaktøren, og jeg bemærkede, at han blev rød på ørerne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts