0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Det er ikke min skyld - eller din, at vi har så travlt

Danske børnefamilier forsøger at navigere i et uoverskueligt kaos af krav og forventninger. Vores børn har fortjent bedre.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

travl børnefamilie.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Fredag aften mødtes jeg min bogklub. Vi har ti år på bagen. En gruppe kvinder, som uden at tænke nærmere over det er blevet voksne sammen.

Vi kendte stort set ikke hinanden, da vi første gang mødtes for at diskutere ’Kongens fald’, men over det seneste årti er vi blevet færdige med vores uddannelser, har fået job, har giftet os, købt fast ejendom, fået bil – og børn.

Nogle af os har tre, de fleste af os har to. Gennemsnitlige kvinder, ja, faktisk lidt mere end gennemsnitlige, for ingen af os er blevet skilt i løbet af de ti år, der er gået.

I starten talte vi mest om litteraturen. Om kongens rejse over Lillebælt i en robåd. Eller Lykke Pers rejse. Eller Helle Helles helt almindelige ualmindelige hverdagsliv i Rødby.

Efterhånden begyndte vi også at tale om vores job, om vores drømme, om vores familier og vores børn. Vi er alle akademikere og tilhører vel på en eller anden måde en privilegeret gruppe i det danske samfund.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter