0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pædagogisk chef: Selviske forældre ødelægger inklusion i skolen

Vi bør drøfte hvordan skolen kan løse opgaverne med de børn, som nu engang går i den.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Tegning: Roald Als

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Debatten i medier og fagkredse om inklusion er med stor hastighed på vej ud af proportioner.

Der er stort set ikke et medie med respekt for sig selv, der ikke jævnlig bringer eksempler på børn, der ikke trives, børn, der mobbes eller mobber, børn, der får alt for lidt læring ud af skoledagen. Tilsvarende er lærere og pædagogers arbejdsmiljø hårdt presset og samarbejdet med forældrene ofte problematisk og konfliktfyldt.

Inklusion af børn fra specialklasser og specialskoler i skolens almindelige klasser får i stor udstrækning skylden for de trængte forhold i folkeskolen.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden