Få de vigtigste historier direkte i din indbakkeLæs mere

Mænd. Dagens kronikør, Sherin Khankan, mener at mange muslimer i Danmark ikke føler samhørighed med de eksisterende mandsdominerede moskemiljøer.
Foto: Jacob Erhbahn

Mænd. Dagens kronikør, Sherin Khankan, mener at mange muslimer i Danmark ikke føler samhørighed med de eksisterende mandsdominerede moskemiljøer.

Kroniken

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

Vi har brug for kvindelige imamer

Kvindelige imamer er et behov, som er opstået blandt troende, rodløse muslimer.

Kroniken
FOR ABONNENTER

»Gud, hvis jeg stræber efter Dig på grund af frygt for helvede – brænd mig der! Hvis jeg stræber efter Dig på grund af ønsker om paradis – luk mig ude! Men hvis jeg stræber efter dig for Din egen skyld alene, så fornægt mig ikke din uendelige skønhed. Jeg bærer en lampe i den ene hånd og en spand vand i den anden: Med disse to ting skal jeg sætte ild til himlen og slukke ilden i helvede, så de rejsende til Gud kan rive forhængene til side og se det sande mål«. (Rabia al- Adawiyya, skriftlærd muslimsk kvinde, år 801)

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce