0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kommuner svigter forældre til kronisk syge børn

Jeg vil gerne passe mit arbejde. Men jeg har et barn med en kronisk sygdom. Som 150.000 andre danske familier. Kommunerne har pligt til at sikre os samme vilkår som alle andre familier. Men det gør de ikke.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ida Munch
Foto: Ida Munch

Der er mange udfordringer i hverdagen, når man som kronikøren har et barn med diabetes. Det kræver hjælp fra myndighederne at klare.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvert 6. barn i Danmark lider af en kronisk sygdom som astma, hjertefejl, diabetes, børnegigt, epilepsi eller psoriasis.

Der er stor forskel på, hvordan en kronisk sygdom rammer barnet og familien. Nogle kroniske sygdomme er kun lidt behandlingskrævende og kan klares med et dagligt indtag af en pille eller brug af creme, mens andre kroniske sygdomme forudsætter, at der bliver stablet et stærkt behandlingsteam på benene for at reducere barnets risiko for alvorlige senkomplikationer.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu